Blogi

blogi

Kuidas coaching edasi aitab liikuda?

Coaching on arengu
nõustamine
, kus coach aitab süstmeeseid küsimusi esitades coacheel endas
suuremale selgusele jõuda ja läbimõeldud tegevusplaan teha.

Sageli on inimeste eesmärgid
ebamäärased ja need tulevad teiste tahtmistest. Kui sa teed midagi, mida ise
väga ei taha, siis tõenäoliselt leiad palju põhjusi mitte tegemiseks. Eesmärk
peab sulle endale oluline ja väärtuslik olema. Coahing algab sellise eesmärgi
sõnastamises, mida inimene ise soovib oma elus saavutada.

Loe edasi »
artiklid

Tippjuhi üksildus

Tõnu Lehtsaar: “Kui töötasin Tartu Ülikooli õppeprorektorina,
tundsin end üksikumana kui kunagi varem. Arvasin, et see on eraasi, kuid
märkasin, et teised tippjuhid puutuvad kokku sama probleemiga.”

Loe edasi »
blogi

On sul midagi oodata?

Ootamine toidab uusi lootusi, annab elule värvi. Oodates anname endale võimaluse unistada. Nii on väga mõistlik oma puhkusesse plaanida toredaid emotsioone ja kohtumisi. Mida enam oled oma ellu ootamisväärset plaaninud, seda lihtsam on igapäevarutiiniga toime tulla.

Loe edasi »
blogi

Kuidas videointervjuul õnnestuda?

Et personalikonkursid kiiremini ja ajasäästlikumalt
toimuksid, oleme hakanud kasutama videointervjuud. Saadame kandidaatidele lingi
3-5 küsimusega, millele vastamine jäädvustatakse videolindile. Kuna see viis on
enamuse jaoks uudne, siis jagan veidi selgitusi ja soovitusi.

Loe edasi »
blogi

Sisekonkursi võidud ja kaotused

Ettevõtted vajavad pidevalt uusi inimesi – kas siis seoses kasvu, struktuurimuudatuse või mõne töötaja lahkumisega. Esimene mõte peaks olema – kas meie ettevõtte mõni töötaja võiks sellele ametikohale sobiv olla? Ja siis tekib küsimus – kas teha kellelegi konkreetne pakkumine või korraldada sisekonkurss?

Loe edasi »
blogi

Kuidas kujuneb arvamus teisest inimesest?

Me
vaatame teisi inimesi läbi oma sisemise raamistiku, seda endale sageli teadvustamata.
Tajume
teist inimest terviklikult ja see on mõjutatud meie enda vajadustest,
ootustest ja motiividest
. Olen korduvalt kogenud, et kohtumistel annavad
kliendid kandidaatidele hinnanguid, mille peale ma ise pole tulnud. Siin pole
küsimus selles, kellel on õigus, vaid pigem – milline on hinnangu andja enda
personaalne maailm.

Loe edasi »
blogi

Milleks meeskonnakoolitused?

Miks on meeskonnale vaja korraldada koolitusi, kus räägitakse koostööst, väärtustest, ootustest üksteisele? Kui meeskond ei võta aega töövälisteks kohtumisteks ja sügavamateks jutuajamisteks, muutuvad suhted pinnapealsemaks, ei märgata kolleegi kui ta abi või tuge vajab, igaüks hakkab justkui iseenda asja ajama. Kaob meeskonnana kokkukuuluvustunne.

Loe edasi »
blogi

Tahan muutuda, aga hakkama ei saa

Kellel
iseendale uusaastalubadused antud, kellel arenguvestlustel eesmärgid seatud. On
aeg alustada muutuste käänulist teekonda. On vähe neid, kes pidevalt enda
arengus edasi julgevad astuda. Ma ei mõtle siin karjääriredelit ülespoole.
Pigem isiksuslikku kasvamist. See on kõige alus. Küll siis tulevad ka uued
karjääriastmed.

Loe edasi »
blogi

Efektiivsem suhtlemine DiSCi abil – on see võimalik?

Kas olete tundnud, et mõne inimesega tekib väga hea klapp – te mõtlete ja käitute sarnaselt. Või kui mõtlete enda suhtlemisvajadusele – kas teile sobib üksi töötamine, oma asja ajamine või
vajate just pidevat suhtlemist, inimestega lävimist ning koosolemist? Kuid mis siis paneb inimest ühel või teisel viisil käituma?

Loe edasi »
blogi

Miks mõni firma aina uusi töötajaid otsib?

Küllap on nii mõnegi ettevõtte pidevad samale ametikohale
kandideerima kutsuvad töökuulutused silma jäänud ja küsimusi tekitanud. Miks
nad jälle samale ametikohale inimest otsivad? Mis seal viga on? Vahel on sellised
ettevõtted oma otsingutega meieni jõudnud. Korduvad valed valikud on kulutanud hulga aega ja raha.

Loe edasi »
juhtimine

Usaldus meie elus

Millega saavutan
mina ja igaüks teist oma kolleegide usalduse? Töötajates peab olema sügav usk oma juhti,  kolleegidesse ja ettevõttesse – siis on nad
valmis tegema tööd suure pühendumisega.

Selle
aluseks on juhi väärtused, mis väljenduvad igapäevases elus. Selles, kuidas juht
oma kolleegidega suhtleb, probleeme lahendab, juhtimisotsuseid teeb.

Loe edasi »
blogi

Sinu mõte minu peas

Inimese üle otsustades kuula millest ja kuidas ta räägib, uuri tema sõnade tähendusi ja küsi juurde erinevaid näiteid. Püüa järelduste tegemisel lähtuda temast, mitte enda mõtetest, hirmudest või eelhoiakutest.

Loe edasi »
blogi

Kuidas uut töötajat meeskonda tuua?

Just töösuhte algul on vaja uuele inimesele
selgitada – kuidas mina juhina soovin, et sa töösse, kolleegidesse,
klientidesse suhtud. Milline on hästi tehtud töö, millist pühendumist ma ootan
ja kuidas käitume siis, kui asjad ei laabu. Kas eksimine on lubatud, kuidas see
kogemuseks muuta. Selle jutuajamisega loob juht uuele töötajale arusaama oma
juhtimispõhimõtetest ning seeläbi võimaluse koheselt valida sellesse meeskonda
sobituv käitumisviis.

Loe edasi »
blogi

Kas ja millal värbamisel teste kasutada?

Tavapäraselt tehakse kandideerijate hulgas valik esmamulje
ja pädevuse järgi. Esmamuljet ei kirjutanud ma kogemata esimeseks. Kohtudes
kandideerijaga tekib esimese minuti jooksul arusaam – kas ta on meie inimene
või mitte. See mulje on niivõrd tugev, et sageli varjutab kogu ülejäänud jutu
sisu. Sisetunnet tuleb arvestada, kuid vaid sellest ei piisa.

Loe edasi »