Minu jaoks on see üks lõputu lugu – igal aastal teen koolitusi ettevõtetele, kus juht on otsustanud – nüüd teevad kõik juhid arenguvestlusi. Ja seda nii nagu peab. Ning mõistliku juhina alustab ta inimeste koolitamisest. Enamasti on koolituse algus mitte just lootust andev – kahtlustavad pilgud, ebamugavustunne – mida ja milleks küll seda on vaja.
Arenguvestlus on üks paljudest juhi ja alluva jutuajamistest, pole mõeldav, et juht räägib alluvaga kord aastas! Just sel jutuajamisel võetakse kokku eelmine aasta ja seatakse järgmise aasta plaane.
Ettevõttes alustab arenguvestlusi tippjuht, selgitades juhtkonna liikmetele/keskastme juhtidele ettevõtte plaane ja olulisemaid eesmärke ning planeeritud muudatusi. Siis oskavad juhid oma meeskonnale eesmärgid seada ja saavad nende saavutamiseks kõikidega konkreetseid kokkulepped teha. Vajadusel ka koolitused planeerida. Kuid ärgem unustagem – firmas endas on
enamasti nii palju tarkust! Paljut on võimalik õppida oma kogenud inimestelt, vahel on vaid vaja neid õpetada teisi õpetama.
Kui oled veel kahtlejate ridades, pakun Sulle lugemiseks minu selle aasta koolitusel osalenud tootmisettevõtte keskastme juhtide mõtteid selle kohta, millist kasu saab ettevõte arenguvestlustest:
- Lojaalsemad töötajad
- Tööviljakuse tõus
- Paraneb meeskonnatöö
- Tagasiside töötajatelt ettevõttele
- Suureneb töötaja õnn, seeläbi muutub paremaks töökeskkond
- Paraneb emotsionaalne õhkkond
- Kasvab tootmisseadmete tootlikkus
- Paraneb ettevõtte maine
Kui selliseid tulemusi on võimalik läbi usaldusliku jutuajamise saavutada, siis
miks ikka on nii palju kahtlemist ja vastuseisu? Sest ei osata seda vestlust
juhtida ja kardetakse ebaõnnestuda.
Õnneks on suhtlemisoskused õpitavad:
- 1-päevane koolitus annab hea arusaama, kuidas
arenguvestlust läbi viia- 2-päevaselt videotagasisidega koolituselt saad
juba jutuajamiseks vajalikud suhtlemisoskused
Nii lihtne see ongi!
Loe veel:
Milline on hea juht?
Millele peaks mõtlema enne töötaja edutamist?
Arenguvestluste võlu ja valu