Heade inimeste leidmine on paljude peavalu. Igas valdkonnas on oma spetsiifika, uue inimese sisse elamine on pikaajaline. Tulemusi aga on vaja saada kohe. Nii tekibki soov teha pakkumine konkurendi töötajale. Kui ta pakkumisega nõustub, tundub kõik justkui hästi olevat. Heal juhul ta tuleb veel koos kliendibaasiga ja edu paistab kiiresti tulevat.
Paraku on selles siiski mõned riskid, millele soovitan mõelda:
- Mis on tema töökoha vahetuse motivatsioon?
Miks ta on valmis tulema ja oma meeskonna jätma, valmis omaenda tööandjale konkurentsi pakkuma?
Raha? See on lühiaegne motivaator. Kui töökoha vahetuse ainuke põhjus on parem teenistus, siis pikaaegseks koostööks sellest ei piisa. Varsti leidub järgmine, kes ta üle ostab. Koos Sinu kliendibaasiga, sest inimeste käitumismustrid korduvad. Kui soovid teada, kuidas inimene tulevikus käitub, uuri välja, kuidas ta on varem käitunud.
Sa pead suutma pakkuda talle midagi lisaks – otsustusvabadust, turvatunnet, stabiilsust, õhkkonda, arenguvõimalusi, jne. Kui väga hea juht või spetsialist tunneb oma töökohal, et lagi on käes või tal on emotsionaalselt ja vaimselt halb tööl olla, siis pead olema kindel, et Sinu ettevõttes on asjad paremini.
- Kuidas suhtuvad sellesse kliendid?
Kui konkureerisite varasemalt samaaegselt samade klientide juures, siis mis paneb kliente seda inimest uskuma, et nüüdne teenus/toode on parem?
Üldiselt inimestele ei meeldi ebaausus, paljud tajuvad konkurendi juurde minekut ebaausa käitumisena ja seetõttu väheneb soov koostööd teha. Olen kuulnud paljude inimeste imestust – ma uskusin, et minu suhe selle kliendiga on püsiv, kuid selgub, et klient jääb lojaalseks ettevõttele. Erandiks on ehk väga isiksuse keskne äri – kui hindame oma juuksurit, pole vahet, millises salongis ta juukseid lõikab, hea arsti või psühholoogi juurde sõidetakse vajadusel kas või teise linna, jne.
Kõige sagedamini soovitakse üle osta väga häid müügijuhte – kui keegi teeb väga head tulemust, soovitakse teda enda meeskonda. Enne siiski mõtle oma klientide reaktsioonile! Ka sellele, kas edu aluseks oli ikka vaid see inimene või olid konkurendil ka muud eelised, mida kliendid tähtsaks pidasid? Lõpptulemusena ostetakse just seda toodet või teenust, mida vajatakse, mitte müügitehingu vahendajat.
- Kuidas suhtub sellesse Sinu meeskond?
Kui tööle tuleb inimene, kes neile varem konkurentsi pakkus, pead olema väga tark juht, et kahtlused kaoksid ja tekiks koostöö. Kui meeskonnas on veel teadmine, et talle makstakse rohkem, võid astuda pommi otsa.
Mina olen korra palganud inimese, kes oli varasemalt teinud personaliotsingut – see ei olnud mu parim otsus. Pigem võtan sobivate isikuomaduste, õige suhtumise ja töösooviga inimese, kes suudab ja tahab õppida tegema tööd nii, nagu meie ettevõttes seda tehakse.
Loe veel:
Korduvad käitumismustrid
Teades kandidaadi motivatsiooni oskad valikut paremini teha