Meil kõigil on emotsioonid. See on lihtne fakt ja osa meie inimeseks olemisest ning emotsioonid mõjutavad meid iga päev, iga hetk. Need mõjutavad ka meid ümbritsevaid inimesi nii töökohal kui ka isiklikus elus.
Emotsionaalne intelligentsus (EI) on kompetentside kogum, mis aitab meil paremini tajuda, mõista ja juhtida emotsioone endas ja teistes. Need oskused aitavad meil emotsioonidele teadlikult reageerida ja neid tulemuslikult kasutada.
Kas sa teadsid, et juhi emotsionaalne intelligentsus (EI) on üks kõige kriitilisemaid kompetentse, mida arendada, et saavutada edu?
Viimased uuringud näitavad, et emotsionaalne intelligentsus on tulemuste saavutamisel isegi olulisem, kui traditsioonilised juhtimiskompetentsid, nagu delegeerimisoskus, kaasamisoskus või ka erialane võimekus, ekspertteadmised ja finantsvõimekus.
Juhtide roll ei seisne enam ammu ainult äri ja protsesside juhtimises, vaid ka inimeste juhtimises ja toetamises. Tänapäeval edukad juhid peavad olema mitte ainult tehniliselt osavad, vaid ka emotsionaalselt intelligentsed, et suuta inspireerida ja toetada oma meeskondi, luues seeläbi ettevõtte püsiva edu.
Töökohal on emotsionaalne intelligentsus meie eneseteadvuse, empaatia, juhtimise ja vastupidavuse alustalaks. Meie maailmas “tee vähemaga rohkem”, kus pidevad muutused on normaalsus ja tõhus koostöö on hädavajalik, on need oskused edu jaoks üliolulised.
On levinud arusaam, et emotsionaalne intelligentsus on “nice to have” ja “soft skills”, mis ei mõjuta oluliselt tegelikke meeskondade ja äride tulemusi. Kuid tegelikkuses on oma töötajate/juhtide emotsionaalse intelligentsuse kompetentside arendamine ettevõtetele äärmiselt kasulik.
Capgemini Research Institute läbi viidud emotsionaalse intelligentsuse uuringust, kus osales 750 ettevõtte juhti, selgus, et:
- 63% organisatsioonidest on kogenud produktiivsuse ja efektiivsuse kasvu üle 20%.
- 62% juhtidest on märganud kõrgemat töötajate rahulolu.
- 61% organisatsioonidest on kasvatanud oma turuosa.
Capgemini Research Institute läbi viidud emotsionaalse intelligentsuse uuringust 500 töötaja seas, selgus, et:
- 54% töötajatest on kogenud paremat emotsionaalset ja vaimset heaolu.
- 52% töötajatel on vähenenud hirm töökaotuse ees.
- 51% töötajatest tunneb suuremat avatust muutustele.
Need tulemused viitavad sellele, et organisatsioonid saavad investeerimisega EI kompetentside arendamisesse saavutada kuni neljakordset kasvu!
Meeskondade ja juhtide arengupartnerina tean, kui oluline on edukuse saavutamiseks suhtlemisoskuste arendamine. Suhtlemisoskused ei ole enam ammu “soft skills” vaid võtmetähtsusega “power skills”. Ka emotsionaalne intelligentsus ei ole oluline ainult teoorias, vaid eeldab, et juhid rakendavad oma EI kompetentse ning oskusi igapäevases töös läbi efektiivsete suhtlemisoskuste. Olles valmis juhina rakendama oma empaatiat läbi toetuse pakkumise ja kuulamisoskuse rakendamise või teadlikult välja näitama haavatavust keeruliste inimesi puudutavate otsuste langetamisel, tõstab meeskonna pühendumist ning motivatsiooni üheskoos tulemuste nimel edasi liikuma. Usun, et efektiivsed suhtlemisoskused on tänapäeva juhtide edu saavutamise alus.
Olen töötanud mitmete juhtide meeskondadega, kus oma valdkonna tippspetsialistid on kasvanud meeskonna juhtideks. See uus roll nõuab erioskusi, mis ulatuvad kaugemale erialaste teadmiste valdamisest. Meeskonnajuhina on oluline keskenduda inimestele – olla teadlik nii iseendast kui teistest, arendada oma tagasiside andmise oskust, koostööoskust, olla inspireerivaks liidriks ja motiveerivaks partneriks ja toetada oma inimeste arenguteekonda.
Juhid, kes on arendanud enda emotsionaalse intelligentsuse kompetentse tunnevad end tööl paremini, loovad meeskonnas produktiivsemat töökeskkonda ning juhivad ja kaasavad teisi tulemuslikumalt Arendades juhtide emotsionaalset intelligentsust, suudab organisatsioon luua vundamendi, mis toetab töötajate ja seeläbi kogu ettevõtte arengut, organisatsiooni kultuuri ja pikaajalist edu.
p.s. Kui soovid teada, kuidas emotsionaalne intelligentsuse arendamine saab aidata sinu organisatsioonil saavutada paremaid tulemusi ja tugevdada juhtimiskultuuri, võta minuga ühendust kadi@tammistepersonal.ee