fbpx
tammmiste, värbamine, koolitus

Trendid, mis mõjutavad 2025 aastal juhtimist

Tehisintellekti valdkondadeülene levik, konkurents, ebakindel ärikeskkond, inimeste vaimse tervise teemad – need on vaid mõned olulised tegurid, mis mõjutavad ettevõtete tulemusi aastal 2025. Juhtimise vaates on oluline mõelda nendega kaasatulevatest mõjudest ning planeerida strateegiliselt olulised juhtimistegevused.

Juba eelmisel, 2024. aastal, märkasin tugevalt koolituse trendi – põhirõhk ja ootus koolitustele oli meeskonna koostöö parandamisel, eriti keerulistes ja muutuvates töökeskkondades. See trend jätkub kindlasti ka käesoleval aastal. Meeskondade omavahelise koostöö arendamisel kasvab nõudlus meetodite järele, mis parandavad meeskonna ühtsust, omavahelist suhtluskultuuri ja autentset koostööd. Juba 15 aastat olen kasutanud näiteks DiSC metoodikat meeskondade koolitustel, mis on hästi praktiline ning mõjutab oluliselt meeskonnaliikmete omavahelist suhtlust ning koostöökultuuri – ikka selleks, et ühiste eesmärkide suunas liikuda.

Forbese artiklis* on välja toodud, et lähitulevikus on edukad need organisatsioonid, kes suudavad teha otsuseid ühendades tehisintellekti võimalused/võimekuse inimlike oskustega. Oluline on juhil mõelda, millised on inimlikud oskused, mida pean oma meeskonnas võimendama?

Dr. Ben Palmer (Genos International) räägib oma podcastis**, et erinevate valdkondade uuringutes on 5 võtmetähtsusega oskuse seas alati emotsionaalne intelligentsus. Jätkuvalt on oluline AI, kuid selle efektiivseks rakendamiseks on väga oluline emotsionaalse intelligentsuse (EI) kompetentside tase ettevõttes.

2025. aasta peamine esilekerkiv trend on emotsionaalse intelligentsuse (EI) kasvav tähtsus kõigis sektorites. Kuigi tehisintellekt on endiselt põhifookuses, rõhutatakse tulevikuprognoosides nüüd järjekindlalt vajadust EI järele juhtimises ja meeskondade omavahelises koostöös.

See on muidugi suurepärane uudis kõigile Genose sertifitseeritud praktiseerijatele, kes juba EI arendustööriistu oma organisatsioonides juhtide arendamisel kasutavad. AI suudab lahendada suurepäraselt juba ülesandeid, mis nõuavad infot, loogilisust, valdkonna teadmisi. Ja edukaid tulemusi toob see, kui nendele lisada inimlikud omadused nagu empaatia- ja kohanemisvõime, suhete juhtimise oskus ning eneseteadlikkus.

Emotsionaalne intelligentsus on tulevikus kõige olulisem juhtimisoskus. Miks? Sest inimestekeskne juhtimine on siin, et jääda.

Edukas coach ja mentor Deepa Vohra Bahl ütleb, et juhid peaksid investeerima isiklikku arengusse, edendades emotsionaalset paindlikkust ja vastupanuvõimet ning luues inimesekeskseid organisatsioonikultuure, mis suudavad muutustega kohaneda, toetades samal ajal oma inimeste arengut ja valdkonna innovatsiooni.

Kõrge emotsionaalse intelligentsusega juhid mõistavad paremini oma meeskonna perspektiive ja see toob kaasa suurema kaasatuse ja inimeste lojaalsuse ning pühendumise. Need juhid lahendavad ka konflikte konstruktiivselt ning toetavad oma meeskonda ühiste tulemuste saavutamisel.

Ka ülemaailmselt tunnustatud futurist Bernard Marr rõhutab emotsionaalse intelligentsuse (EI) kasvavat tähtsust 2025. aastal. Ta rõhutab, et kui tehnoloogia ja masinad võtavad efektiivselt üle rutiinsed ülesanded, muutuvad ainulaadseks just inimlikud omadused ja oskused. On nendeks siis empaatia, kohanemisvõime, suhtlemisoskused jne.

Digitaliseerumise küllastumise ajastul on vaja eriti teadlikult tähelepanu hoida inimkeskse juhtimise arendamisel. Kindlasti on coachiv juhtimisviisi levik juba ka Eestis loonud selleks toetava pinnase.

Marr märgib veel, et autentne suhtlemine, võime sõnastada ühist visiooni, inspireerida meeskondi ja navigeerida keerulises inimdünaamikas, eristab omavahel tänapäeva liidreid eelmise generatsiooni juhtidest.

Mainisin juba varem, et näen ka koolitustellimuste puhul trendi, kus oluliseks fookuseks on inimeste omavahelise koostöö arendamine. Fookus on nihkunud valdkonna teadmiste-oskuste arendamiselt väga selgelt suhtlemisoskuste arendamisele ja omavahelise koostöö tõhustamisele. Juhtidel on vaja üha enam olla teadlik iseenda käitumise mõjust oma meeskonnale ja organisatsiooni tulemustele.

3 võimalust, millest alustada, et olla 2025. aastal liider, keda talendid endale juhiks soovivad:

Teadvusta ja arenda oma juhtimisvõimekust läbi iseenda emotsionaalse intelligentsuse (EI) kompetentside hindamise ja arendamise.
Arenda enda suhtlemis- ja koostööoskusi.
Tõsta teadlikkust iseendast ja oma käitumise mõjust meeskonnale – selleks sobiv meetod on näiteks DiSC profiili tagasiside või Genose hindamistööriistad.

Soovid rohkem teada emotsionaalsest intelligentsusest või juhtimisvõimekuse arendamisest, siis võta ühendust kadi@tammistepersonal.ee ja räägime!

Soovid saada Genose emotsionaalse intelligentsuse arendustööriistade praktiseerijaks, siis kirjuta samuti mulle. Juba 2025. aasta esimeses pooles toimub järgmine väljaõpe!

*16 Trends Set To Disrupt Workplaces In 2025 (And How To Prepare)

**Disruptive trends shaking up 2025 – Genos International

Pilt on loodud AI-ga

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

* kohustuslik

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.