Closing värbamisel

Müügis räägitakse closingust,
kus toodet on juba tutvustatud, kliendi vajadused on selgitatud, tingimustes
kokku lepitud ja on vaja müük lõpuni viia, käed lüüa. Miks on sellest väga
oluline eduka värbamise puhul rääkida?

Töötaja palkamine on tegelikult töökoha müük ühelt poolt ja
oma aja ning kompetentsuse müük teiselt poolt. Kuna tööandja on uue töötaja
palkamisest huvitatud, siis on tema huvides sobiva kandidaadiga võimalikult
kiiresti tööleping vormistada. Ka siis, kui kandidaat saab tööle tulla paari
kuu pärast või tööandja ise on valmis tööd pakkuma mõne aja pärast.

Vali hoolega, kuid ära venita.

Kindlasti ei tohi personalivalikut kiirustades teha. Kuid
alati peab mõtlema, kas mitmed voorud ja lisaülesanded on ikka vajalikud? Tugevatel
tegijatel pole aega 5-6 korda kohtumistel käia, juba ainuüksi sel põhjusel võib
ettevõte headest kandidaatidest ilma jääda. Värbamine võiks toimuda 2-4
nädalaga. Venima jäänud konkursi vastu kaotavad kandidaadid huvi.


Tööotsija vaatab ka teisi pakkumisi – ta ei
oska veel sind armastada.

On väga loomulik, et värbamist läbi viiv ettevõte on endast
vaimustatud – lugege töökuulutusi ja te näete, kuivõrd sõbralikud kõik
meeskonnad on. Kuid kandidaadid ei oska veel sama tunda. Nende jaoks on sinu
ettevõte sama armas kui mistahes teine. Ja nad võtavad vastu sobiva pakkumise,
mis varem tehakse.

Kui oled lubanud helistada, siis tee seda
kohe kindlasti!

Kui oled lubanud kandidaadile kindlal päeval infot
anda, siis selle tegemata jätmine ei näita sind usaldusväärse partnerina. Kas
oled sõnapidaja või mitte? See on üks tähtsamaid asju, mida juhilt oodatakse.
Kui juba alguses lubadust ei täideta, mis siis veel edaspidi saab? Isegi, kui sul
pole kandidaadile midagi uut öelda, siis helista või kirjuta ka seda, et vabandust,
otsust veel pole. Ja anna teada, millal see tehakse. Kui sul endal pole aega,
palka või palu kedagi. Meil on kogemusi küll, kus juht lubas väljavalitud
kandidaadile helistada, kuid unustas. Kahjuks see inimene enam koostööst
huvitatud polnud ja otsingut tuli otsast alustada. Vahel on meil ebamugav
kontrollida – kas oled juba kandidaadiga ühendust võtnud. Paraku elu näitab, et
pigem elada üle see ebamugavus kui otsinguga uus algus teha. 

Kindel pakkumine, mis kandidaadile
korrektse lepingu näol saadetakse, loob usaldust ning kindlustunnet.

Tavapäraselt
ei ole kandidaat valmis enne lahkumisavaldust esitama kui pole pakkumist
näinud. Paljudel on kurbi kogemusi, suusõnaliselt kokku lepitud töötingimusi
hakatakse hiljem muutma. Töölepingu võib sõlmida oluliselt varem töösuhte
alustamisest.

 

Nii on uue töötaja palkamisel väga oluline õige
inimesega võimalikult kiiresti tööleping sõlmida ja kõik tööga seonduvad
olulised detailid varakult läbi rääkida. Closing
on värbamisel sama oluline kui müügis.

Loe veel:
Millised olukorrad võivad personalivalikus tagasilööke põhjustada?

Kuidas siis talente hoida?

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.

Kodulehe tammistepersonal.ee isikuandmete vastutav töötleja on Tammiste Personalibüroo OÜ (registrikood 10443655) asukohaga Rüütli tn 38 Pärnu linn, Pärnu maakond 80011, tel 56 988 100 ja e-kiri info@tammistepersonal.ee.

MILLISEID ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

  • nimi, ettevõtte nimi, telefoninumber ja e-posti aadress;
  • lisanduvad saadetud sõnumid.

MIS EESMÄRGIL ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

Isikuandmeid kasutatakse kliendi päringute haldamiseks.
Isikuandmeid nagu e-post, telefoni nr, kliendi nimi, töödeldakse selleks, et lahendada teenuste osutamise seonduvaid küsimusi.
Kodulehe kasutaja IP-aadressi või teisi võrguidentifikaatoreid töödeldakse kodulehe kui infoühiskonna teenuse osutamiseks ning veebikasutusstatistika tegemiseks.

ÕIGUSLIK ALUS

Isikuandmete töötlemine toimub kliendiga sõlmitud lepingu täitmise eesmärgil.
Isikuandmete töötlemine toimub juriidilise kohustuse täitmiseks (nt raamatupidamine ja tarbijavaidluste lahendamine).

VASTUVÕTJAD, KELLELE ISIKUANDMED EDASTATAKSE

Isikuandmed edastatakse kodulehe klienditoele päringute haldamiseks.
Isikuandmeid võidakse edastada infotehnoloogia teenuste pakkujatele, kui see on vajalik kodulehe funktsionaalsuse või andmemajutuse tagamiseks.

TURVALISUS JA ANDMETELE LIGIPÄÄS

Isikuandmeid hoitakse Zone Media (zone.ee) serverites, mis asuvad Euroopa Liidu liikmesriigi või Euroopa Liidu majanduspiirkonnaga liitunud riikide territooriumil. Andmeid võidakse edastada riikidesse, mille andmekaitse taset on Euroopa Komisjon hinnanud piisavaks ning USA ettevõtetele, kes on liitund andmekaitse kilbi (Privacy Shield) raamistikuga.
Juurdepääs isikuandmetele on kodulehe töötajatel, kes saavad isikuandmetega tutvuda selleks, et lahendada kodulehe kasutamisega seonduvaid tehnilisi küsimusi ning osutada klienditoe teenust.

Koduleht rakendab asjakohaseid füüsilisi, organisatsioonilisi ja infotehnilisi turvameetmeid, et kaitsta isikuandmeid juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kaotsimineku, muutmise või loata juurdepääsu ja avalikustamise eest.

ISIKUANDMETEGA TUTVUMINE JA PARANDAMINE, NÕUSOLEKU TAGASIVÕTMINE, KUSTUTAMINE

Isikuandmetega tutvumiseks, nõusoleku tagasi võtmiseks ning andmete kustutamiseks tuleb võtta ühendust e-posti teel info@tammistepersonal.ee. Taotlusele vastatakse mitte hiljem kui kuu aja jooksul ning täpsustakse andmete kustutamise perioodi.

VAIDLUSTE LAHENDAMINE

Isikuandmete töötlemisega seotud küsimused saata e-kirjana info@tammistepersonal.ee. Järelevalveasutus on Eesti Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).