Kas konkurendi töötaja üle ostmine on hea otsus?

Heade inimeste leidmine on paljude peavalu. Igas valdkonnas on oma spetsiifika, uue inimese sisse elamine on pikaajaline. Tulemusi aga on vaja saada kohe. Nii tekibki soov teha pakkumine konkurendi töötajale. Kui ta pakkumisega nõustub, tundub kõik justkui hästi olevat. Heal juhul ta tuleb veel koos kliendibaasiga ja edu paistab kiiresti tulevat.

Paraku on selles siiski mõned riskid, millele soovitan mõelda:

  • Mis on tema töökoha vahetuse motivatsioon?

Miks ta on valmis tulema ja oma meeskonna jätma, valmis omaenda tööandjale konkurentsi pakkuma?

Raha? See on lühiaegne motivaator. Kui töökoha vahetuse ainuke põhjus on parem teenistus, siis pikaaegseks koostööks sellest ei piisa. Varsti leidub järgmine, kes ta üle ostab. Koos Sinu kliendibaasiga, sest inimeste käitumismustrid korduvad. Kui soovid teada, kuidas inimene tulevikus käitub, uuri välja, kuidas ta on varem käitunud.

Sa pead suutma pakkuda talle midagi lisaks – otsustusvabadust, turvatunnet, stabiilsust, õhkkonda, arenguvõimalusi, jne. Kui väga hea juht või spetsialist tunneb oma töökohal, et lagi on käes või tal on emotsionaalselt ja vaimselt halb tööl olla, siis pead olema kindel, et Sinu ettevõttes on asjad paremini.

  • Kuidas suhtuvad sellesse kliendid?

Kui konkureerisite varasemalt samaaegselt samade klientide juures, siis mis paneb kliente seda inimest uskuma, et nüüdne teenus/toode on parem?

Üldiselt inimestele ei meeldi ebaausus, paljud tajuvad konkurendi juurde minekut ebaausa käitumisena ja seetõttu väheneb soov koostööd teha. Olen kuulnud paljude inimeste imestust – ma uskusin, et minu suhe selle kliendiga on püsiv, kuid selgub, et klient jääb lojaalseks ettevõttele. Erandiks on ehk väga isiksuse keskne äri – kui hindame oma juuksurit, pole vahet, millises salongis ta juukseid lõikab, hea arsti või psühholoogi juurde sõidetakse vajadusel kas või teise linna, jne.

Kõige sagedamini soovitakse üle osta väga häid müügijuhte – kui keegi teeb väga head tulemust, soovitakse teda enda meeskonda. Enne siiski mõtle oma klientide reaktsioonile! Ka sellele, kas edu aluseks oli ikka vaid see inimene või olid konkurendil ka muud eelised, mida kliendid tähtsaks pidasid? Lõpptulemusena ostetakse just seda toodet või teenust, mida vajatakse, mitte müügitehingu vahendajat.

  • Kuidas suhtub sellesse Sinu meeskond?

Kui tööle tuleb inimene, kes neile varem konkurentsi pakkus, pead olema väga tark juht, et kahtlused kaoksid ja tekiks koostöö. Kui meeskonnas on veel teadmine, et talle makstakse rohkem, võid astuda pommi otsa.

Mina olen korra palganud inimese, kes oli varasemalt teinud personaliotsingut – see ei olnud mu parim otsus. Pigem võtan sobivate isikuomaduste, õige suhtumise ja töösooviga inimese, kes suudab ja tahab õppida tegema tööd nii, nagu meie ettevõttes seda tehakse.


Loe veel:

Korduvad käitumismustrid
Teades kandidaadi motivatsiooni oskad valikut paremini teha

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.

Kodulehe tammistepersonal.ee isikuandmete vastutav töötleja on Tammiste Personalibüroo OÜ (registrikood 10443655) asukohaga Rüütli tn 38 Pärnu linn, Pärnu maakond 80011, tel 56 988 100 ja e-kiri info@tammistepersonal.ee.

MILLISEID ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

  • nimi, ettevõtte nimi, telefoninumber ja e-posti aadress;
  • lisanduvad saadetud sõnumid.

MIS EESMÄRGIL ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

Isikuandmeid kasutatakse kliendi päringute haldamiseks.
Isikuandmeid nagu e-post, telefoni nr, kliendi nimi, töödeldakse selleks, et lahendada teenuste osutamise seonduvaid küsimusi.
Kodulehe kasutaja IP-aadressi või teisi võrguidentifikaatoreid töödeldakse kodulehe kui infoühiskonna teenuse osutamiseks ning veebikasutusstatistika tegemiseks.

ÕIGUSLIK ALUS

Isikuandmete töötlemine toimub kliendiga sõlmitud lepingu täitmise eesmärgil.
Isikuandmete töötlemine toimub juriidilise kohustuse täitmiseks (nt raamatupidamine ja tarbijavaidluste lahendamine).

VASTUVÕTJAD, KELLELE ISIKUANDMED EDASTATAKSE

Isikuandmed edastatakse kodulehe klienditoele päringute haldamiseks.
Isikuandmeid võidakse edastada infotehnoloogia teenuste pakkujatele, kui see on vajalik kodulehe funktsionaalsuse või andmemajutuse tagamiseks.

TURVALISUS JA ANDMETELE LIGIPÄÄS

Isikuandmeid hoitakse Zone Media (zone.ee) serverites, mis asuvad Euroopa Liidu liikmesriigi või Euroopa Liidu majanduspiirkonnaga liitunud riikide territooriumil. Andmeid võidakse edastada riikidesse, mille andmekaitse taset on Euroopa Komisjon hinnanud piisavaks ning USA ettevõtetele, kes on liitund andmekaitse kilbi (Privacy Shield) raamistikuga.
Juurdepääs isikuandmetele on kodulehe töötajatel, kes saavad isikuandmetega tutvuda selleks, et lahendada kodulehe kasutamisega seonduvaid tehnilisi küsimusi ning osutada klienditoe teenust.

Koduleht rakendab asjakohaseid füüsilisi, organisatsioonilisi ja infotehnilisi turvameetmeid, et kaitsta isikuandmeid juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kaotsimineku, muutmise või loata juurdepääsu ja avalikustamise eest.

ISIKUANDMETEGA TUTVUMINE JA PARANDAMINE, NÕUSOLEKU TAGASIVÕTMINE, KUSTUTAMINE

Isikuandmetega tutvumiseks, nõusoleku tagasi võtmiseks ning andmete kustutamiseks tuleb võtta ühendust e-posti teel info@tammistepersonal.ee. Taotlusele vastatakse mitte hiljem kui kuu aja jooksul ning täpsustakse andmete kustutamise perioodi.

VAIDLUSTE LAHENDAMINE

Isikuandmete töötlemisega seotud küsimused saata e-kirjana info@tammistepersonal.ee. Järelevalveasutus on Eesti Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).