fbpx
tammmiste, värbamine, koolitus
Blogi_lõppkohtumised_kandidaat

Kuidas luua igale kandidaadile hea kohtumise kogemus?

Värbamispartneritena toetame juhte ja kandidaate kohtumistel klientide juures. Ilona, kes on Tammiste Personalibüroos töötanud üle viie aasta, on selle aja jooksul käinud paljude klientide juures ning teab, et kohtumise kogemus võib olla väga erinev.

Tihti on arusaam, et lõppkohtumise ainus eesmärk on ettevõttepoolne tutvumine kandidaadi ning tema varasema töökogemusega, kuid tegelikult on see hea võimalus ka kandidaadile õppida lähemalt tundma tööpakkuja firmat. See on mõlemapoolne mainekujunduse protsess. Kandideerijad jagavad hiljem enda kogemust ka teistega ning kui see on negatiivne, siis võib see hakata tööandja üldist mainet kahjustama. Sellepärast on väga oluline luua igale kandidaadile olenemata sobivusest hea tunne ettevõtte suunas. Kuidas seda head tunnet kandidaadile luua? Ilona annab enda varasemast kogemusest mõned omapoolsed soovitused, millele tähelepanu pöörata.

  • Enne kohtumist tee eeltöö ja tutvu kandidaadi taustaga. Meie saadame klientidele koos kandidaadi CV-ga ka põhjaliku kokkuvõtte, kus klient saab lugeda kandidaadi varasemate tööperioodide, isiksuse ja ootuste kohta.
  • Mõtle enda jaoks läbi küsimused ja teemad, mida kindlasti soovid kandidaadiga rääkida. Nii on jutuajamine struktureeritud ja midagi tähtsat ei jää arutamata.
  • Jälgi, et ruum, kus kohtumine toimub, oleks privaatne, puhas, õhutatud ja laual võiks olla nt vesi, kommid, puuviljad vms. See võib tunduda paljudele elementaarne, kuid olen näinud koosolekuruume, kus laual vedelevad kommipaberid, toolid on lohakalt, eelmine koosolek alles kestab või siis ettevõtte töötajad piiluvad uudishimulikult.
  • Lisaks kõrvalistele asjadele jälgi, et sinu laual oleks ainult konkreetse kandidaadiga seotud dokumendid. Olen näinud juhte, kes prindivad kõikide kohtumiste CV-d välja ja siis on need kõik korraga laual – nii võib kandidaat näha teiste kandidaatide andmeid.
  • Kui kohtumisel osaleb ettevõtte poolt mitu inimest, siis võimalusel väldi seda, et nad kõik istuvad ühel pool lauda reas ja kandidaat üksinda nende vastas. Nii tekib „ülekuulamise“ tunne ja see võib osad kandidaadid endast välja viia.
  • Kohtumist on alati hea alustada ettevõttepoolse tutvustusega. Räägi, kes on laua taga ja seejärel ka firmast endast, lähematest tulevikuplaanidest, ametipositsioonist ning jaga taustainfot, miks üldse antud positsioonile inimest otsitakse. See loob hea ning pingevaba õhkkonna.
  • Ära tegele kõrvaliste asjadega. Hea kui telefon on üldse ära pandud, hääletu ja ekraan ei vilgu pidevalt. Samamoodi arvuti osas – on väga hästi aru saada kui saadad e-maili või kirjutad kellegagi messengeris.
  • Kasuta teadlikult aktiivse kuulamise meetodit. Keskendu täielikult kandidaadi jutule, küsi avatud küsimusi. Selles osas olen ise ka klientidele toeks olnud ja näiteks aidanud mõne olulise teema puhul veel rohkem süvitsi minna küsimustega. Inimesed tajuvad kohe kui mõtetega mujal oled.
  • Jäta alati kandidaadile aega küsimuste esitamiseks. Selle aja võib planeerida kohtumise lõppu.
  • Kohtumise lõpus tutvusta värbamise edasist ajaplaani – kas tuleb veel lisakohtumisi, millal tehakse otsus ja mis tegevusi veel ette võib tulla.
  • Kui sul on mitu kohtumist järjest, siis jälgi, et kandidaadid omavahel kokku ei juhtuks ettevõtte ruumides. Eesti on väike ja sama eriala või valdkonna inimesed tihtipeale tunnevad üksteist.
  • Kui konkurss venib, siis on oluline, et hoiad kandidaadiga kontakti ja annad vaheinfot, et otsusega läheb veel aega. Selles osas hoiame meie värbamispartneritena ise kätt pulsil, suhtleme operatiivselt nii kliendi kui kandidaadiga.
  • Konkursi lõppedes anna valituks mitte osutunud kandidaatidele personaalne tagasiside ja täna neid konkursil osalemast. Mina tavaliselt annan lõppkandidaatidele ise selle tagasiside ning püüan ka põhjalikumalt välja tuua, miks teine kandidaat osutus valituks või mida see kandidaat saaks järgmisel konkursil paremini teha. Levinud on näiteks liigne jutukus (mis tihti tuleb närvilisusest). Kandidaadid on selle info eest tavaliselt väga tänulikud.

Neid punkte järgides tunneb kandidaat, et tema vastu tuntakse päriselt huvi. Mugavas keskkonnas tulevad inimese isikuomadused paremini välja ning see aitab mõlemal poolel otsustada, kas edasiseks koostööks on ainest.

Loodame, et Ilona mõtetest oli abi ning soovime edukaid lõppukohtumisi kandidaatidega!

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

* kohustuslik

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.