fbpx
Tammiste Personalibüroo - värbamine, koolitus

Mulle meeldib suhelda inimestega, kes mind inspireerivad

Ilonal täitus Tammiste Personalibüroos värbamispartnerina 5 aastat. Selle piduliku sündmuse valguses istus ettevõtte asutaja Sirje Ilonaga laua taha, et vestelda tema kogemusest ning kasvamisest büroos kõrgelt hinnatud kolleegiks.

Sirje ja Ilona - Tammiste Personalibüroo | Värbamine - Koolitus - Coaching

Millised sinu varasemad teadmised ja kogemused on sind meie töös värbamispartnerina aidanud?

Personalivaldkonna kogemust mul Tammistesse tööle tulles polnud, olin lõpetanud organisatsioonikäitumise magistriõppe ja oli suur soov selles valdkonnas töötada. Otsisin personalitööd, kuid ikka jäin konkurssidel teiseks või ei kutsutudki vestlustele, sest alati oli mõni kogemusega kandidaat ees. Kui mind Tammistesse tööle võeti, oli mul motivatsioon õnnestuda ja ennast tõestada väga suur. Organisatsioonikäitumise haridus andis mulle personalivaldkonna alusteadmised, varasem töökogemus kindlustuses erinevate äride mõistmise oskuse. Olin olnud kindlustuses maaklerkanalis äriklientide müügijuht, sealt olin juba saanud ärilise mõtlemise ja arusaama, et erinevates ettevõtetes käivad protsessid erinevalt.

Ma arvan, et teen sobivat tööd  – mulle meeldib suhelda erinevate klientide ja kandidaatidega. Värbamispartner küll müüki ei tee, kuid oluline on kliendi usalduse võitmine ja ka kandidaatide veenmine. Nii et meie töös on ka palju müügi elemente.

Oled meiega koos töötanud 5 aastat – mida see aeg on sulle andnud? Selle aja jooksul on palju juhtunud ja muutunud nii meie meeskonnas kui maailmas.

Ikka on ju küsimus, kuidas erinevad globaalsed kriisid, näiteks Covid või sõda, meie äri mõjutavad. Peale esimest ehmatust läheb šokk üle, me saame toetuda oma tugevale tuumikule – inimestele, kes meie ettevõtet kannavad. Stabiilsust küll alati  igapäevaste ülesannete vaates pole, kogu aeg on ootamatused ja uuendused. Mul on ettevõtte suhtes kindlustunne tekkinud – Tammiste personalibüroo on tugeva mainega ettevõte. Nii uute kolleegide tulek või ka mõne äraminek on kõik tegelikult kokku positiivne. Lahkumiste põhjused on erinevad – kellele see töö tõesti ei sobi, ongi õige ära minna. Need, kes meie väärtusi kannavad, jäävad. Kõik ei peagi jääma, vägisi kinni ei hoia. Lapsehoolduspuhkusele jääjad on aga pea kõik tagasi tulnud.

Ma ei kujutanud ette, et värbaja töö on nii mitmekülgne ja keeruline. Mulle öeldi, et esimene aasta on kõige raskem, nii ka oli. Ikka tuleb madalseise ja ebaõnnestumisi, seda tulebki kogeda. Endas peab olema järjekindlust ja sihikindlust, et mitte alla anda. Ma ise vastutan oma projektide eest. Kui õigeid kandidaate ei leia, tekib mul trots, ma ei jäta enne kui asjad lahenevad.

Kliendid on ka hästi erineva arusaamaga. Ma rõhutan alati meie omavahelise koostöö olulisust – meil on ühine eesmärk, me koos saame jõuda tulemuseni. Mul on klientidega väga sisulised arutelud, olen järjest paremini erinevaid  juhte mõistma ja tajuma hakanud. Ka on mul ajaga tekkinud n-ö sisetunne – tunnetan ära, kui mõni kandidaat võib loobuda või on taustal mingeid probleeme, millest ta rääkida ei soovi. Julgen oma kahtlused kliendile välja öelda ja saame mõelda plaan B peale.

Ma olen konkreetne. Olen aru saanud, et see on minu tugevus. Ärisuhtluses peamegi asjadest rääkima nii, nagu on. Keerutamine ja ebamäärane pikk jutt koostööd ei loo. Kokkulepped peavad olema konkreetsed, tähtajad kindlad – kõik see loob nii  klientide kui ka kandidaatidega ühtset arusaama.

Täna enam ei vaadata otsingute puhul ainult kandidaadi oskuseid. Püüan teadlikult vaadata nooremat ja potentsiaaliga, kuid vähema kogemusega kandidaati kogenud kandidaadile kõrvale, et anda noortele võimalust. Mina sain niimoodi võimaluse, oskan selle eest tänulik olla ja soovin seda jagada.

Esimesel aastal võtsin tööprobleeme rohkem hinge, nüüd olen õppinud end isiksusena tööst distantseerima. Mina ei võrdu minu töö, ma ei võta kellegi pahameelt endasse, aga ma vaatan ikka endale tõsiselt otsa, kas ma olen teinud endast kõik, et see projekt reaalselt õnnestuks.

Värbamiskompetentsiga olen läinud süvitsi, olen väga palju õppinud – tehnilised  kompetentsid, erinevad valdkonnad, silmaringi laiendanud, personalijuhtimisest palju juurde õppinud, inimesi tundma õppinud, enda suhtlusoskust arendanud. Ikka tunnen, et see teekond jätkub. Parandan projektijuhtimise ja ajaplaneerimise oskuseid pidevalt.

Olen saanud erinevaid esinemisvõimalusi nii ülikoolis auditooriumi ees kui ka podcastides. Mul oli varem hirm avaliku esinemise ees, kuid ma olen sellega toime tulnud. See on mulle oluline arengukoht olnud.

Värbamine on projektipõhine töö, tavaliselt oli kliendil töötajat eile vaja. Millised on sinu töö suurimad väljakutsed ja õppetunnid?

Algul polnud mul oskust kliendile „ei“ öelda. Täna ma saan toetuda koostöökogemustele erinevate inimestega erinevatest valdkondadest.  Kui näen, et projekt ei pruugi õnnestuda, sest vastuolud on juba algusest peale sisse kirjutatud, on mul julgus projektist ka loobuda.

Oma töö planeerimine on keeruline – ei tea millal projektid tegelikult lõppevad ja võin uusi juurde võtta. Tuleb lihtsalt liikuma hakata, kliendiga aus olla. Kui täna alustada ei saa, alustame 2 nädala pärast. See võib ka kliendile sobiv olla. Tuttavate klientide puhul tean juba nende tempot ja kaua nende poolt protsessid aega võtavad. See aitab mul oma töid planeerida. Mõnes valdkonnas on kandidaate vähem ja töö maht väiksem, siis tean, et saan mahukama projekti kõrvale võtta. Olen vastavalt olukorrale ka kolleegidega oma klientide projekte jaganud.

Me ei saa klienti muuta ja luua midagi, mida tegelikult ei eksisteeri, värbajana olen vahendaja rollis ja minu eesmärk on kokku viia kandidaat ja ettevõte. Ma toon ettevõtte puhul välja positiivse, midagi ilustada aga ei saa. See oleks valetamine. Kui kandidaadid loobuvad, tuleb põhjused kirja panna ja kliendiga arutada, mida parandada saaks. Sobivus ja valik peab olema vastastikune.

Minu isiklikuks väljakutseks on pere ja töö ühildamine. Mul on väike laps, tihti tuleb ette ootamatusi.  Töökoha ja aja paindlikkus päästab ja kõik saab alati tehtud.  

Mida hindad oma kolleegides?

Mulle meeldib, et meil on õhk puhas. Väljastpoolt võib ju mõelda eelarvamusega, et naiste seltskond, mis seal toimub. Tegelikult kõik tahavad tööd teha, pole klatši ega intriige. Julgetakse oma mõtteid jagada ja tahetakse tööle tulla. Konstruktiivne kriitika on teretulnud. Meil töötavad targad inimesed, kes suudavad mind inspireerida. Nii tahan ise ka paremaks saada. Kokkuhoidmine on meil väga tugev.

Ka on meil väga tore koos olla, alati saab nalja. Must huumor, sõbralik üksteise tögamine on väga lõbus, igaüks oskab meil ka iseenda üle nalja heita.

Tavaliselt 3-5 aastat on ühes ettevõttes ja ühel ametikohal maksimaalne aeg ja liigutakse edasi, et mis sind Tammistes nii pikalt hoiab?

Tavalise ettevõtte puhul ongi 5 aastaga ring täis, kuid meil seda ei juhtu. Kogu aeg tuleb midagi uut,  õpin midagi klientide ja kandidaatide kohta. Meil on teadlik töötajate arendamine – strateegiapäevad kogu meeskonnaga, käime palju erinevatel konverentsidel, arenguprogrammides.  Värbamiskompetentside arendamisega  olen sügavuti läinud. Kui ettevõtete in-house värbajad väsivad kiiremini – sarnased ametikohad, kõik kordub, siis meil sõltub värbajast väga palju, vastutus on suur, sest seisame kliendi ja kandidaadi eest algusest lõpuni. Rutiin mulle ei sobi. Vastutus, mitmekesisus ja projektide juhtimine on mind selle töökohaga sidunud. Paindlikkus aja ja koha suhtes on olulised. Muidugi on olulised ka meie inimesed – meil on hea koos töötada. Kui seda poleks, ega siis ei püsiks ka, ükskõik kui huvitav see töö on.

Meie ettevõte on nii palju arenenud. Minu kui töötaja arvamust küsitakse, seda võetakse arvesse ja näen, et ideed viiakse ka tegelikult ellu.

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.