Töötaja soovib lahkuda, kas veenda teda jääma?


Töötajad
tulevad ja lähevad – see on iga juhi argipäev. Mõnede tulek ettevõttesse toob
kaasa uued mõtted, värskuse ja energia. Mõnega kaasnevad probleemid, raskused
ja pinged. Nagu elus ikka inimestega. Kui aga töötaja esitab lahkumisavalduse,
on juhi mõte uue värbamise ees niivõrd hirmutav, et tekib tahtmine talle pakkuda kõike, mida
ta soovib. Peamine, et ei pea hakkama jälle uut inimest valima (väljakujunenud harjumus teha selle töötajaga
koostööd). Elu ju nagunii
kiire ja selletagi probleeme küllaga. See on tõsine mõtlemise koht!

Kuna nii minu ettevõttest on lahkutud kui ka
igapäevaselt tööintervjuusid läbi viies kuulen lahkumise põhjustest, teen
väikse üldistuse ja lisan omapoolse vaate.

  •  Töö on end ammendanud

Kui töötaja seda räägib, siis saate tõepoolest tema
tööülesanded läbi vaadata. Kui talle on pakkuda seda, mida ta ootab, on
võimalik koostööd kindlasti jätkata. Kahju, et ta sellest enne ei rääkinud – et see jõuab juhini lahkumisavaldusega. Põhjused pole kindlasti vaid juhis, ikka
inimeses endas – ju ei riskinud enne, sest kartis, et äkki lastakse ta minema,
kui töö ei meeldi. Pigem tulla siis, kui uus pakkumine kindel. Kaotada pole
midagi. Seda tasub tulevikus meeles pidada ja planeerida temaga rohkem aega
aruteludeks – kuidas läheb ja millised on probleemid. Kui ettevõttes pole aga
sobivat kohta pakkuda – lasta inimesel minna, soovida talle edu ja õnnestumisi
uues ametis.

  • Rahulolematus organisatsioonikultuuriga

Kui töötaja pole rahul sellega, milline on ettevõttes
töökultuur, omavahelised suhted, töö tempo ja iga töötaja vastutuse/pühendumise
määr, siis kindlasti tuleb mõelda – kas seda on võimalik muuta. On inimesi, kes
tahavad rahulikku kellast-kellani tööd – kui aga see töö nõuab teistsugust
suhtumist, siis tuleb töötajast loobuda ja seda aspekti hoolega uue töötaja
valimisel silmas pidada. Kui aga inimene tahab suuremat tempot – no anna talle
siis uusi ülesandeid! Kui aga organisatsioonikultuuri muutmine pole Sinu kätes
(seda määrab ikka tippjuht), siis tuleb olla aus ja seda ka tunnistada. Kui aga
saad ja tahad sellega midagi ette võtta, tee seda kohe ja kindlasti.
Rahulolematud võivad ka teised olla. Õhkkond töö juures on sageli tähtsam kui
saadav tasu.

  • Rahulolematus palgaga

See on kindlasti igipõline – ikka tundub, et kusagil
teenitakse rohkem, elu on ilusam ja muretum. Tasub meeles pidada, et palgatõus
peab olema 20%, et töötaja tunneks – ta elukvaliteet tõusis.  Ja seda tunnet jätkub 2 kuuks  – siis harjub ta sellega ja ootab aasta
pärast sama palgatõusu. Palgaralli viis meid eelmise kriisini, praegu on oht
sama, sest surve on väga suur. Palka ei tohi tõsta ühel inimesel, seda tuleks
teha ettevõttes tervikuna. Või peab selle ühe töötaja kõrgem palk olema väga
põhjendatud. Sest saladuseks see reeglina ei jää. Võites ühe inimese tööle
jäämise võid kaotada terve meeskonna motivatsiooni. Ja ikka on vaja mõelda,
millises palgaskaalas milliseid nõudmisi esitades suudad töötajaid palgata.
Valdkonnad ja ärivõimalused on väga erinevad, on valdkondi, kus lihtsalt ei saa
maksta tipp palkasid, kuigi nõudmised on üli kõrged.  Nii on see ka minu valdkonnas –
personaliotsingu projektijuht peab olema tipptegija, et suuta otsida
erinevatesse valdkondadesse õigeid inimesi. Samas ei ole teenuse hind selline,
et suudaksin maksta tipptegijale väärilist palka. Nii on kaotused paratamatud.

  • On kadunud usk ettevõttesse

Kui töötaja ei näe sellel ettevõttel perspektiivi, mõtle
järele. See võib tõsi olla. Kuid see võib olla tema pilk, mis tuleneb tema enda
ebakindlusest läbi lüüa ja tulemusi saavutada. Selline inimene viib alla
ettevõtte üldise meeleolu ja on kindlasti ettevõttele äririskiks – ta räägib ju
sellest klientidele, koostööpartneritele, jagab oma mõtet teiste töötajatega.
Nii võibki tema hirm tegelikkuseks saada.

Igal juhul on iga hea töötaja lahkumine oluline hetk järele
mõtlemiseks. Tee temaga kindlasti lahkumisintervjuu – saad rohkem mõtteid!

Loe veel:

Otsid talenti?

Kas inimest, kes soovib töölt lahkuda, on võimalik tagasi osta?

Millele peaks mõtlema enne töötaja edutamist?

*Pilt pärineb http://blog.westernunion.com

<- Tagasi


Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.

Kodulehe tammistepersonal.ee isikuandmete vastutav töötleja on Tammiste Personalibüroo OÜ (registrikood 10443655) asukohaga Rüütli tn 38 Pärnu linn, Pärnu maakond 80011, tel 56 988 100 ja e-kiri info@tammistepersonal.ee.

MILLISEID ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

  • nimi, ettevõtte nimi, telefoninumber ja e-posti aadress;
  • lisanduvad saadetud sõnumid.

MIS EESMÄRGIL ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

Isikuandmeid kasutatakse kliendi päringute haldamiseks.
Isikuandmeid nagu e-post, telefoni nr, kliendi nimi, töödeldakse selleks, et lahendada teenuste osutamise seonduvaid küsimusi.
Kodulehe kasutaja IP-aadressi või teisi võrguidentifikaatoreid töödeldakse kodulehe kui infoühiskonna teenuse osutamiseks ning veebikasutusstatistika tegemiseks.

ÕIGUSLIK ALUS

Isikuandmete töötlemine toimub kliendiga sõlmitud lepingu täitmise eesmärgil.
Isikuandmete töötlemine toimub juriidilise kohustuse täitmiseks (nt raamatupidamine ja tarbijavaidluste lahendamine).

VASTUVÕTJAD, KELLELE ISIKUANDMED EDASTATAKSE

Isikuandmed edastatakse kodulehe klienditoele päringute haldamiseks.
Isikuandmeid võidakse edastada infotehnoloogia teenuste pakkujatele, kui see on vajalik kodulehe funktsionaalsuse või andmemajutuse tagamiseks.

TURVALISUS JA ANDMETELE LIGIPÄÄS

Isikuandmeid hoitakse Zone Media (zone.ee) serverites, mis asuvad Euroopa Liidu liikmesriigi või Euroopa Liidu majanduspiirkonnaga liitunud riikide territooriumil. Andmeid võidakse edastada riikidesse, mille andmekaitse taset on Euroopa Komisjon hinnanud piisavaks ning USA ettevõtetele, kes on liitund andmekaitse kilbi (Privacy Shield) raamistikuga.
Juurdepääs isikuandmetele on kodulehe töötajatel, kes saavad isikuandmetega tutvuda selleks, et lahendada kodulehe kasutamisega seonduvaid tehnilisi küsimusi ning osutada klienditoe teenust.

Koduleht rakendab asjakohaseid füüsilisi, organisatsioonilisi ja infotehnilisi turvameetmeid, et kaitsta isikuandmeid juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kaotsimineku, muutmise või loata juurdepääsu ja avalikustamise eest.

ISIKUANDMETEGA TUTVUMINE JA PARANDAMINE, NÕUSOLEKU TAGASIVÕTMINE, KUSTUTAMINE

Isikuandmetega tutvumiseks, nõusoleku tagasi võtmiseks ning andmete kustutamiseks tuleb võtta ühendust e-posti teel info@tammistepersonal.ee. Taotlusele vastatakse mitte hiljem kui kuu aja jooksul ning täpsustakse andmete kustutamise perioodi.

VAIDLUSTE LAHENDAMINE

Isikuandmete töötlemisega seotud küsimused saata e-kirjana info@tammistepersonal.ee. Järelevalveasutus on Eesti Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).