Uuele töökohale – kuidas hästi sisse elada?

Töökoha vahetused on muutunud igapäevasteks, päris sagedased on esimestel päevadel ja nädalatel tekkinud pettumused – kõik polegi nii roosiline, kui enne paistis. Uude töökohta minnakse suurte lootustega, vahel tekivad aga tagasilöögid sellest, et uue inimese vastu võtmist pole täpselt läbi mõeldud. Siis peaks tööle asunu ise oskama enda eest seista, et võimalikult kiiresti tööga heal tasemel toime tulla.

  • Kui sulle näidatakse kontorit või tootmist ja tutvustakse inimesi ja tunned kimbatust – keegi ei jää meelde, ole rahulik. Mitte kellelegi ei jää meelde inimeste nimed ja tööülesanded, kui järjest käiakse läbi mitukümmend inimest. See on esmane kontakt, mida lood ja võid rahulikult ette öelda – ma loodan, et kui nimi kohe meelde ei jää, ütled mulle oma nime ka teist korda.
  • Leia ise võimalus kolleegidega tuttavaks saada. Kui sul on vähekenegi aimu, millised on selles ettevõttes omavahelise suhtlemise traditsioonid, saad neile toetuda. Kas tähistatakse sünnipäevi ühise koogi söömisega, armastatakse koos lõunal käia või hoopis midagi muud. Paku ise julgelt – et sinu poolt on kook või küsi nõusolekut – kas võin lõunale minejate seltskonnaga ühineda. Nii saad inimestega kiiremini tuttavaks ja tunned end esimestest päevadest kindlamalt.
  • Uuri oma juhilt, millised tavad on meeskonnas, kui palju on koosolekuid, kuidas otsuseid langetatakse, eriarvamusi ületatakse. Mida peaksid teadma, et inimestega paremini ühine keel leida. Kahjuks paljud juhid ise seda uuele inimesele ei räägi, sest ei pea seda oluliseks. Antakse tutvumiseks sisekorraeeskirjad, kuid selle juurde sobib hästi väike selgitus, mõni näide. Hoolitse ise, et kõik, mida vajad paremaks omaks saamiseks, saaks tehtud!
  • Kindlasti on oluline võimalikult kiiresti ära õppida erinevad programmid, kui mõni neist on sulle võõras. Inimesed õpivad erinevalt. Mõni eelistab ise uurida ja proovida, mõni soovib, et talle kõik selgeks tehakse. Igal juhul on hea, kui tead, kelle poole võid oma küsimustega pöörduda. Lepi selle inimesega ka kokku, kuidas talle sobib – kas teete päevas mõned ühised arutelud ja saad korraga kõik küsimused esitada või sobib talle, kui sa jooksvalt küsimusi esitad.
  • Tee endale töökorraldus selgeks – kes mille eest vastutab, kuidas käib otsustamisprotsess, millega pead kursis olema, et oma tööga hakkama saada. Millist abi millistes küsimustes kellelt saad – see peaks küllalt kohe selge olema. Hea, kui sul on ametijuhend – seal saad tööülesannete juurde märkmeid kirjutada – kellelt millist abi saad. Ja ka ära märkida, mis on juba selge. Kui oled kimbatuses – kellelt mõnda asja küsida, pöördu julgelt juhi poole. Inimene, kes ise tahab asjad selgeks saada, meeldib alati rohkem sellest, kes istet võtab ja ootab, et õpetage ja juhendage mind nüüd.


Võttes vastutuse kiire sisseelamise eest endale, näitad kolleegidele, et oled proaktiivne, iseseisev ja sa tuled uute olukordadega toime. Avatud suhtlemine, küsimine ja vajadusel märkmete tegemine aitavad alati, ka siis, kui sinu tulek mõne kolleegi poolt ehk polnudki niiväga oodatud. Kui kolleegid näevad, et on saanud pädeva ja pühendunud kolleegi, kellega on lihtne ja mõnus suhelda, on neil sind lihtsam omaks võtta.


Loe veel:

Kuidas uut töötajat meeskonda tuua?
Efektiivsem suhtlemine DiSCi abil – on see võimalik?

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.

Kodulehe tammistepersonal.ee isikuandmete vastutav töötleja on Tammiste Personalibüroo OÜ (registrikood 10443655) asukohaga Rüütli tn 38 Pärnu linn, Pärnu maakond 80011, tel 56 988 100 ja e-kiri info@tammistepersonal.ee.

MILLISEID ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

  • nimi, ettevõtte nimi, telefoninumber ja e-posti aadress;
  • lisanduvad saadetud sõnumid.

MIS EESMÄRGIL ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

Isikuandmeid kasutatakse kliendi päringute haldamiseks.
Isikuandmeid nagu e-post, telefoni nr, kliendi nimi, töödeldakse selleks, et lahendada teenuste osutamise seonduvaid küsimusi.
Kodulehe kasutaja IP-aadressi või teisi võrguidentifikaatoreid töödeldakse kodulehe kui infoühiskonna teenuse osutamiseks ning veebikasutusstatistika tegemiseks.

ÕIGUSLIK ALUS

Isikuandmete töötlemine toimub kliendiga sõlmitud lepingu täitmise eesmärgil.
Isikuandmete töötlemine toimub juriidilise kohustuse täitmiseks (nt raamatupidamine ja tarbijavaidluste lahendamine).

VASTUVÕTJAD, KELLELE ISIKUANDMED EDASTATAKSE

Isikuandmed edastatakse kodulehe klienditoele päringute haldamiseks.
Isikuandmeid võidakse edastada infotehnoloogia teenuste pakkujatele, kui see on vajalik kodulehe funktsionaalsuse või andmemajutuse tagamiseks.

TURVALISUS JA ANDMETELE LIGIPÄÄS

Isikuandmeid hoitakse Zone Media (zone.ee) serverites, mis asuvad Euroopa Liidu liikmesriigi või Euroopa Liidu majanduspiirkonnaga liitunud riikide territooriumil. Andmeid võidakse edastada riikidesse, mille andmekaitse taset on Euroopa Komisjon hinnanud piisavaks ning USA ettevõtetele, kes on liitund andmekaitse kilbi (Privacy Shield) raamistikuga.
Juurdepääs isikuandmetele on kodulehe töötajatel, kes saavad isikuandmetega tutvuda selleks, et lahendada kodulehe kasutamisega seonduvaid tehnilisi küsimusi ning osutada klienditoe teenust.

Koduleht rakendab asjakohaseid füüsilisi, organisatsioonilisi ja infotehnilisi turvameetmeid, et kaitsta isikuandmeid juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kaotsimineku, muutmise või loata juurdepääsu ja avalikustamise eest.

ISIKUANDMETEGA TUTVUMINE JA PARANDAMINE, NÕUSOLEKU TAGASIVÕTMINE, KUSTUTAMINE

Isikuandmetega tutvumiseks, nõusoleku tagasi võtmiseks ning andmete kustutamiseks tuleb võtta ühendust e-posti teel info@tammistepersonal.ee. Taotlusele vastatakse mitte hiljem kui kuu aja jooksul ning täpsustakse andmete kustutamise perioodi.

VAIDLUSTE LAHENDAMINE

Isikuandmete töötlemisega seotud küsimused saata e-kirjana info@tammistepersonal.ee. Järelevalveasutus on Eesti Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).