Kas praegu on õige aeg uusi töötajaid värvata?

Viimased nädalad on pannud meid uude olukorda, kus igaüks on ühel või teisel viisil kohanenud. Meie tajume oma töös ka ebamäärasust ning ebakindlust ja seda nii meie klientide kui ka kandidaatide seas. On värbamisprojekte, mis on jäänud ootele. On ka neid, mis oleksid pidanud töösse minema, kuid on hetkel siiski teadmata ajani edasi lükatud. On kandidaate, kes on siiski otsustanud jääda oma praegusesse ettevõttesse ning loobunud kandideerimisest. See on täiesti arusaadav, et teadmatus eesootava ees paneb kaaluma ning põhjalikumalt läbi mõtlema ettevõtte värbamisplaanid. Ka potentsiaalsed kandidaadid kaaluvad töökoha vahetust põhjalikumalt. Samas ei tähenda eriolukord kindlasti seda, et värbamisi ei toimu ja et inimesed ei otsi aktiivselt tööd.

Mis on muutunud meie töös? Me väärtustame personaalsust ning silmast-silma kohtumisi, kuid täna oleme olukorras, kus uus normaalsus on virtuaalne värbamine või „kaugvärbamine“. Oleme sulgenud enda kontorid ning kolinud oma teenused virtuaalmaailma. Õpime igapäevaselt uusi tehnilisi lahendusi ning kohaneme olukorraga. Töö jätkub nii klientide kui ka kandidaatidega. Oleme igati oma klientide ja koostööpartnerite jaoks olemas – lihtsalt ajutiselt virtuaalselt.

Ettevõtete jaoks on õhus küsimus – kas praegu on uue inimese värbamiseks õige aeg? Siin ei olegi ühest õiget või valet vastust. See kindlasti sõltub otsitavast positsioonist, selle olulisusest ettevõttes ning valdkonnast. Kui see positsioon on ettevõttes olulisel kohal – siis julgustame alustama värbamist just praegu, sest loodetavasti selleks ajaks, kui olukord meie riigis ja maailmas on vaibunud, on ka sobivad kandidaadid leitud. Saab edasi liikuda kas silmast-silma lõppkohtumiste juurde või kui positsioon on võimaldanud virtuaalselt lõppvaliku ära teha, siis saab naasta tavapärasesse rütmi. Meil on kliente, kes on juba loonud süsteemi, kuidas aidata uuel inimesel virtuaalselt sisse elada. Kui töö iseloom võimaldab, on lahendusi ja võimalusi palju.

Oleme täheldanud, et inimestel on hetkel rohkem aega intervjuude ja kõnede jaoks. Kindlasti on ka tööotsijatel/potentsiaalsetel kandidaatidel ehk tavapärasest rohkem kõhklusi – kas täna ikka on õige aeg töökohta vahetada. Inimesed otsivad stabiilsust ja turvatunnet, mis praeguses maailmas on kõikuma löönud. Samas on inimestel rohkem vaba aega, et vaadata iseendasse, täiendada end uute teadmistega ning mõelda oma karjäärivalikute peale.

Meie töös on juba pikemat aega olnud rõhk sihtotsingul. See annab võimaluse personaalselt potentsiaalsele kandidaadile läheneda – uurida, kuidas tal läheb, mis ootused tal on ning tutvustada positsiooni ja ettevõtet, kuhu inimest otsime. Oleme olemas, et kõhklusi vähendada ning julgustame kandideerima.

Selge on see, et pandeemia saab ühel päeval läbi – me küll ei oska ennustada, kui kaua see täpselt kestab ning millal lõpeb aga me teame, et uute töötajate leidmine ja uue töökoha vastuvõtmine ei pea ootama kriisi möödumist. Kui elu hakkab normaliseeruma, saab kiiremini naasta tavapärasesse rütmi.

Kui soovid arutada personalialastel teemadel, siis võta meiega ühendust – koos leiame lahenduse sel keerulisel ajal!

Loe veel:

Teadlik personalivalik – mida milleks teha?
Kas on õige aeg töökohta vahetada?
Uuele töökohale – kuidas hästi sisse elada?

Uudiskiri

Jagame oma uudiskirjas personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Igas uudiskirjas anname infot ka tööpakkumiste ja koolituste kohta.

Kinnitame, et kaitseme uudiskirjaga liitunute isikuandmeid ega levita neid kolmandatele osapooltele.

Kodulehe tammistepersonal.ee isikuandmete vastutav töötleja on Tammiste Personalibüroo OÜ (registrikood 10443655) asukohaga Rüütli tn 38 Pärnu linn, Pärnu maakond 80011, tel 56 988 100 ja e-kiri info@tammistepersonal.ee.

MILLISEID ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

  • nimi, ettevõtte nimi, telefoninumber ja e-posti aadress;
  • lisanduvad saadetud sõnumid.

MIS EESMÄRGIL ISIKUANDMEID TÖÖDELDAKSE

Isikuandmeid kasutatakse kliendi päringute haldamiseks.
Isikuandmeid nagu e-post, telefoni nr, kliendi nimi, töödeldakse selleks, et lahendada teenuste osutamise seonduvaid küsimusi.
Kodulehe kasutaja IP-aadressi või teisi võrguidentifikaatoreid töödeldakse kodulehe kui infoühiskonna teenuse osutamiseks ning veebikasutusstatistika tegemiseks.

ÕIGUSLIK ALUS

Isikuandmete töötlemine toimub kliendiga sõlmitud lepingu täitmise eesmärgil.
Isikuandmete töötlemine toimub juriidilise kohustuse täitmiseks (nt raamatupidamine ja tarbijavaidluste lahendamine).

VASTUVÕTJAD, KELLELE ISIKUANDMED EDASTATAKSE

Isikuandmed edastatakse kodulehe klienditoele päringute haldamiseks.
Isikuandmeid võidakse edastada infotehnoloogia teenuste pakkujatele, kui see on vajalik kodulehe funktsionaalsuse või andmemajutuse tagamiseks.

TURVALISUS JA ANDMETELE LIGIPÄÄS

Isikuandmeid hoitakse Zone Media (zone.ee) serverites, mis asuvad Euroopa Liidu liikmesriigi või Euroopa Liidu majanduspiirkonnaga liitunud riikide territooriumil. Andmeid võidakse edastada riikidesse, mille andmekaitse taset on Euroopa Komisjon hinnanud piisavaks ning USA ettevõtetele, kes on liitund andmekaitse kilbi (Privacy Shield) raamistikuga.
Juurdepääs isikuandmetele on kodulehe töötajatel, kes saavad isikuandmetega tutvuda selleks, et lahendada kodulehe kasutamisega seonduvaid tehnilisi küsimusi ning osutada klienditoe teenust.

Koduleht rakendab asjakohaseid füüsilisi, organisatsioonilisi ja infotehnilisi turvameetmeid, et kaitsta isikuandmeid juhusliku või ebaseadusliku hävitamise, kaotsimineku, muutmise või loata juurdepääsu ja avalikustamise eest.

ISIKUANDMETEGA TUTVUMINE JA PARANDAMINE, NÕUSOLEKU TAGASIVÕTMINE, KUSTUTAMINE

Isikuandmetega tutvumiseks, nõusoleku tagasi võtmiseks ning andmete kustutamiseks tuleb võtta ühendust e-posti teel info@tammistepersonal.ee. Taotlusele vastatakse mitte hiljem kui kuu aja jooksul ning täpsustakse andmete kustutamise perioodi.

VAIDLUSTE LAHENDAMINE

Isikuandmete töötlemisega seotud küsimused saata e-kirjana info@tammistepersonal.ee. Järelevalveasutus on Eesti Andmekaitse Inspektsioon (info@aki.ee).