Blogi
Tammiste blogis jagame personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Praktilisi nõuandeid jagavad nii meie värbamispartnerid kui ka -spetsialistid. Loe meie blogi postitusi!

Kandidaatide viimaste aastate lühikesed töökogemused CV-s – kuidas seda mõista ja maandada riske tööandja vaates?
Lühikesed töösuhted kogenud kandidaatide CV-des on muutumas üha sagedasemaks nähtuseks. Mis neid liikumisi tegelikult käivitab – ja mida peaks sellest järeldama tööandja? Artiklis avame, kuidas riske mõtestada ja võimalusi ära tunda.

Coachingu põhimõtete kasutamine juhtimises
Värbamisel ei piisa enam pelgalt küsimuste ette lugemisest – vaja on oskust kuulata, märgata ja mõtestada. Sirje jagab, kuidas oleme coachingu kui meetodi ja mõtteviisi Tammistes kasutusele võtnud.

Kuidas on 25 aasta jooksul muutunud koolitusmaastik?
Koolitusmaastik on viimase 25 aasta jooksul põhjalikult muutunud. Kui varem jäi „pehmete oskuste“ arendamine tahaplaanile, siis nüüd on suhtlemis-, koostöö- ja eneseanalüüsioskused ettevõtete arengu loomulik osa. Meie kogemus kinnitab, et tõeline muutus sünnib vaid harjutades, tagasisidet saades ja uusi oskusi päriselus rakendades.

Outplacement ehk koondamisjärgne nõustamine
Koondamine on teema, mis puudutab nii lahkujaid, jääjaid kui ka juhte. Kuidas pakkuda inimestele ja juhtidele tuge olukorras, kus töösuhe peab lõppema, aga väärikus ja koostöövõimalused võiksid jääda alles?

Meie tugevus on inimkesksus värbamisel
Meie Tammistes usume, et tööintervjuu on enamat kui küsimuste-vastuste voor – see on võimalus märgata inimest tervikuna ja aidata tal oma tugevusi paremini mõista. Sirje räägib inimkesksest värbamisest, kus iga vestlus on võimalus pakkuda väärtuslikku tagasisidet ja suurendada kandidaadi teadlikkust iseendast.

Emotsionaalse intelligentsuse (EI) roll ja miks see on oluline?
Kõrge emotsionaalne intelligentsus on juhi üks olulisemaid omadusi – see aitab toime tulla nii enda kui ka tiimiliikmete tunnetega, hoida meeskonnas kooskõla ja saavutada paremaid tulemusi. Sirje räägib lähemalt millistes olukordades tuleb emotsionaalse intelligentsuse arendamine meeskonna juhtimisel kasuks.

Juhtimise areng: Mis on muutunud ja mis jäänud samaks 25 aasta jooksul?
Juhtimine on ajas muutuv – 25 aasta jooksul on Sirje Tammiste õppinud olema konkreetsem, seadma piire ja tegema keerulisi otsuseid. Ometi on midagi jäänud muutumatuks: empaatia, usaldus ja siiras soov luua koos meeskonnaga midagi väärtuslikku. Selles loos avab ta ausalt, mis on juhtimises aja jooksul muutunud, mis samaks jäänud – ja mida tähendab olla juht iseendaks jäädes.

Kuidas hoida ettevõtte kultuuri, kui organisatsioon kasvab?
Ettevõtte kiire kasv paneb proovile selle kõige olulisema – ühtse kultuuri ja jagatud väärtused. Loe, kuidas oleme Tammistes hoidnud meeskonnavaimu ja mõnusat töökeskkonda. Jagatud kogemusest leiad nii praktilisi võtteid kui ka mõtteainet.

Kuidas ettevõtjana majanduskriisiks valmis olla?
2008. aasta kriis tuli ootamatult ja raputas kõiki. Paljud on selle juba unustanud. Aga need, kes olid sel ajal ettevõtjad, teavad, mida tähendab, kui rahavoog peatub ja kõik plaanid tuleb ümber mõelda.

Suured õppetunnid juhina: mida õpetasid mulle majanduskriis ja inimesed selles kriisis
Juhi teekond on täis otsuseid, milleks keegi sind ette ei valmista. Sirje jagab, mida majanduskriis ja inimesed selles kriisis talle juhina on õpetanud.

Millised on olnud kõige suuremad muutused värbamisturul viimase veerandsajandi jooksul?
Kuidas värbamine 25 aastaga muutunud on – ja mis on jäänud samaks? Loe, miks inimene on endiselt tähtsam kui tema CV ja miks kohtumine päriselt loeb.

Esimesed sammud: Millised olid esimesed väljakutsed Tammiste ülesehitamisel? Mida neist õppisin?
Ettevõtte edukas juhtimine taandub mõnele põhiasjale. Sirje jagab 5 olulisemat õppetundi, mida ta õppis esimestest sammudest ettevõtte loomisel.

25 aastat ettevõtluses – õppetunnid, mis väärivad jagamist
Tammiste Personalibüroo saab sel aastal 25-aastaseks. Veerand sajandit ettevõtluses – see on piisavalt pikk aeg, et teha kokkuvõtteid, vaadata tagasi saadud õppetundidele ja jagada neid ka teistega.

Miks on juhile väärtuslik mõista DiSC mudelit ja kuidas seda praktiliselt rakendada inimeste juhtimisel?
Kadi kirjutas järgneva artikli fookusega tootmis- ja tööstusettevõtete juhtidele. Küll aga on DiSCi teadmised nii universaalsed, et nende rakendamine valdkondade üleselt on väga tulemuslikud.

Kuna edutada spetsialist juhiks?
Kas parim spetsialist sobib juhiks? Sageli edutatakse tipptasemel tegijaid rolli, kus nende tugevused enam ei pruugi avalduda. Kuidas seda vältida? Artiklist saad teada, millele tähelepanu pöörata enne juhi koha pakkumist spetsialistile.