Blogi
Tammiste blogis jagame personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Praktilisi nõuandeid jagavad nii meie värbamispartnerid kui ka -spetsialistid. Loe meie blogi postitusi!
Kuidas coaching edasi aitab liikuda?
Coaching on arengu nõustamine, kus coach aitab süstmeeseid küsimusi esitades coacheel endas suuremale selgusele jõuda ja läbimõeldud tegevusplaan teha. Sageli on inimeste eesmärgid ebamäärased ja need tulevad teiste tahtmistest. Kui sa teed midagi, mida ise väga ei taha, siis tõenäoliselt leiad palju põhjusi mitte tegemiseks. Eesmärk
peab sulle endale oluline ja väärtuslik olema. Coahing algab sellise eesmärgi sõnastamises, mida inimene ise soovib oma elus saavutada.
Tippjuhi üksildus
Tõnu Lehtsaar: “Kui töötasin Tartu Ülikooli õppeprorektorina, tundsin end üksikumana kui kunagi varem. Arvasin, et see on eraasi, kuid märkasin, et teised tippjuhid puutuvad kokku sama probleemiga.”
On sul midagi oodata?
Ootamine toidab uusi lootusi, annab elule värvi. Oodates anname endale võimaluse unistada. Nii on väga mõistlik oma puhkusesse plaanida toredaid emotsioone ja kohtumisi. Mida enam oled oma ellu ootamisväärset plaaninud, seda lihtsam on igapäevarutiiniga toime tulla.
Kuidas videointervjuul õnnestuda?
Et personalikonkursid kiiremini ja ajasäästlikumalt toimuksid, oleme hakanud kasutama videointervjuud. Saadame kandidaatidele lingi 3-5 küsimusega, millele vastamine jäädvustatakse videolindile. Kuna see viis on enamuse jaoks uudne, siis jagan veidi selgitusi ja soovitusi.
Sisekonkursi võidud ja kaotused
Ettevõtted vajavad pidevalt uusi inimesi – kas siis seoses kasvu, struktuurimuudatuse või mõne töötaja lahkumisega. Esimene mõte peaks olema – kas meie ettevõtte mõni töötaja võiks sellele ametikohale sobiv olla? Ja siis tekib küsimus – kas teha kellelegi konkreetne pakkumine või korraldada sisekonkurss?
Kuidas kujuneb arvamus teisest inimesest?
Me vaatame teisi inimesi läbi oma sisemise raamistiku, seda endale sageli teadvustamata. Tajume teist inimest terviklikult ja see on mõjutatud meie enda vajadustest, ootustest ja motiividest. Olen korduvalt kogenud, et kohtumistel annavad kliendid kandidaatidele hinnanguid, mille peale ma ise pole tulnud. Siin pole küsimus selles, kellel on õigus, vaid pigem – milline on hinnangu andja enda personaalne maailm.
Milleks meeskonnakoolitused?
Miks on meeskonnale vaja korraldada koolitusi, kus räägitakse koostööst, väärtustest, ootustest üksteisele? Kui meeskond ei võta aega töövälisteks kohtumisteks ja sügavamateks jutuajamisteks, muutuvad suhted pinnapealsemaks, ei märgata kolleegi kui ta abi või tuge vajab, igaüks hakkab justkui iseenda asja ajama. Kaob meeskonnana kokkukuuluvustunne.
Tahan muutuda, aga hakkama ei saa
Kellel iseendale uusaastalubadused antud, kellel arenguvestlustel eesmärgid seatud. On aeg alustada muutuste käänulist teekonda. On vähe neid, kes pidevalt enda arengus edasi julgevad astuda. Ma ei mõtle siin karjääriredelit ülespoole. Pigem isiksuslikku kasvamist. See on kõige alus. Küll siis tulevad ka uued karjääriastmed.
Efektiivsem suhtlemine DiSCi abil – on see võimalik?
Kas olete tundnud, et mõne inimesega tekib väga hea klapp – te mõtlete ja käitute sarnaselt. Või kui mõtlete enda suhtlemisvajadusele – kas teile sobib üksi töötamine, oma asja ajamine või vajate just pidevat suhtlemist, inimestega lävimist ning koosolemist? Kuid mis siis paneb inimest ühel või teisel viisil käituma?
Miks mõni firma aina uusi töötajaid otsib?
Küllap on nii mõnegi ettevõtte pidevad samale ametikohale kandideerima kutsuvad töökuulutused silma jäänud ja küsimusi tekitanud. Miks nad jälle samale ametikohale inimest otsivad? Mis seal viga on? Vahel on sellised ettevõtted oma otsingutega meieni jõudnud. Korduvad valed valikud on kulutanud hulga aega ja raha.
Ajast tähtsamad on vaid inimesed, kellega seda koos veedame
Meid on ootamas suured väljakutsed – muutuvates oludes kohaneda, nutikad ja innovatiivsed olla ning alati klientide ootused täita.
Usaldus meie elus
Millega saavutan mina ja igaüks teist oma kolleegide usalduse? Töötajates peab olema sügav usk oma juhti, kolleegidesse ja ettevõttesse – siis on nad valmis tegema tööd suure pühendumisega. Selle aluseks on juhi väärtused, mis väljenduvad igapäevases elus. Selles, kuidas juht oma kolleegidega suhtleb, probleeme lahendab, juhtimisotsuseid teeb.
Kuidas arenguvestlustest meeskondlik eesmärk teha?
Arenguvestlustele pühendatud aeg on hea investeering vaid siis, kui sellest tulenev teadlikkus iseendast ja oma potentsiaalist jõustab meeskonda ja annab ettevõtte arengule uut hoogu.
Sinu mõte minu peas
Inimese üle otsustades kuula millest ja kuidas ta räägib, uuri tema sõnade tähendusi ja küsi juurde erinevaid näiteid. Püüa järelduste tegemisel lähtuda temast, mitte enda mõtetest, hirmudest või eelhoiakutest.
Kuidas uut töötajat meeskonda tuua?
Just töösuhte algul on vaja uuele inimesele selgitada – kuidas mina juhina soovin, et sa töösse, kolleegidesse, klientidesse suhtud. Milline on hästi tehtud töö, millist pühendumist ma ootan ja kuidas käitume siis, kui asjad ei laabu. Kas eksimine on lubatud, kuidas see kogemuseks muuta. Selle jutuajamisega loob juht uuele töötajale arusaama oma juhtimispõhimõtetest ning seeläbi võimaluse koheselt valida sellesse meeskonda sobituv käitumisviis.