Vahel küsitakse ikka, kuidas meie koolitused sünnivad ning milline on ettevalmistus, et täita koolituspäevad osalejatele uusi teadmisi ja oskusi andva sisuga. Meie koolitajad Sirje ja Kadi avavad järgnevalt koolituste loomeprotsessi telgitaguseid.
Ettevalmistus algab koolituspakkumise tegemisest.
Enamasti on koolituspäringus vaid 3-4 lauset. Välja on toodud teema, sobiv koolituse aeg ja osalejate arv. On päris selge, et selle põhjal sisulist pakkumist ei esita. Meie jaoks on oluline, et enne pakkumise esitamist saame kliendiga tuttavaks ja sõnastame ühiselt koolituse eesmärgi.
Lepime kliendiga kokku kohtumise, kus saame omavahel tuttavaks ja sõnastame ühiselt koolituse eesmärgi. Selles protsessis aitame oma klientidel mõista, mida on võimalik saavutada ühe või kahe päevaga ning kui palju võiks koolitusel osalejaid olla. Tihti tahetakse saada palju teadmisi suurele grupile vähese ajaga. Meie roll on olla partneriks, kes aitab kliendil mõista reaalseid võimalusi. Nii on vahel saanud kahetunnisest loengust ühepäevane koolitus või ühepäevasest koguni kahepäevane. Kui koolitust ei soovita lihtsalt „ära teha“, vaid midagi oma töötajate oskustes või teadmistes vajab päriselt arendamist, on oluline selleks ka aega võtta.
Alles siis, kui nii meie kui ka klient koolituse eesmärki mõistame, teeme koolituspakkumise, kuhu kirjutame oma nägemuse koolituse ülesehituse ja meetodite kohta.
Koolituse sisu põhjalik loomine
Kui klient on pakkumise heaks kiitnud, algab koolituse loomine. Mõtleme läbi koolitusprotsessi, millises järgnevuses me teemasid käsitleme ja milliseid koolitusmeetodeid kasutame. Teades, kuidas toimivad grupiprotsessid ja kuidas täiskasvanud inimene õpib, planeerime teemade käsitlemiseks tulemuslikud meetodid. Kasutame aktiivõpet, mille lahutamatuteks komponentideks on koolitustel osalejate kaasamine, uute teadmiste harjutamine, erinevad arutelud ja iseseisvad harjutused. Uued teadmised võetakse vastu vaid siis, kui nende tähendust mõistetakse ja praktilist väärtust nähakse. Kindlasti planeerime koolituspäevadesse ka mitmeid praktilisi harjutusi. Turvalises koolituskeskkonnas, kus midagi kaalul pole, on osalejatel ka rohkem julgust harjutada.
Kui programm valmis, algab koolitusmaterjalide loomine või kohandamine just sellele meeskonnale sobivaks. Meil on valmis plaan B – meie nägemus koolituspäevadest. Plaan A ehk see kuidas koolituspäevad tegelikult lähevad, sünnib koostoimes koolitusel osalejatega koolituspäevade ajal.
Isiklik kontakt koolitustel osalejatega
Arenguprogrammide ettevalmistamise juurde kuuluvad lühiintervjuud koolitusel osalejatega, et luua juba enne koolitust isiklik kontakt, kuulda nende ootustest ja nendega koolitusprogrammi loomisel ka arvestada. Nii on juurde tulnud uusi teemasid, mis aitavad luua päriselt väärtust andvat juhtimiskoolitust.
Ka siis, kui viime läbi lühemaid koolitusi, on alati oluline saada teada osalejate ootusi. Siis oskame fookust seada, näiteid läbi mõelda, luua personaalne koolitus. Olgu need konfliktide, arenguvestluste või DiSCi koolitused – kõikides koolituspäevades on omad nüansid mille loovad osalejate küsimused ja ootused.
Usume kontaktkoolitustesse
Oleme juhtimis- ja suhtlemisoskuste koolitajad ning kontaktkoolitused on meie arvates ainuke tulemuslik oskuste õppimise viis.
Teame, et veebikoolitusel pikalt keegi keskenduda . Ühe kõrvaga kuulatakse, samal ajal tehakse tööd ja mõte on mujal. Oleme küll vahel, kui kliendi töötajad on üle Eesti laiali, teinud lühikesi seminare. Saame osalejate mõtted mõnele olulisele teemale juhtida, heal juhul tekivad mõned arutelud, kuid ega nende kaudu nad uusi oskusi ei õpi.
Teine pool on meie enda rahulolu – inimestega kohtudes tekib eriline õhkkond. On põnev näha, kuidas kasvab omavaheline usaldus ja osalejate sisemine motivatsioon uut omandada. See inspireerib ka meid, aitab osalejate mõttemaailmast osa saada ja vajadusel koolitusplaani muudatusi teha. Oleme palju kogenud, et koolitusel osalejad mõjutavad koolituspäeva tegelikku sisu, nii tekib juba varem nimetatud koolitusplaan A.
Vaimselt ja füüsiliselt valmis
Koolitusele eelnev õhtu on koolitajatel kindla päevakavaga – peame ehk tavapärasest varem magama minema ja korralikult välja puhkama, sest enamasti tuleb sõita teise linna, vahel ka Eestimaa teise otsa. Viimasel juhul läheme eelmisel päeval kohale, et hommikul puhanuna ja värskena alustada.
Kui eeltöö on olnud põhjalik, koolituspäev(ad) mõttes läbi mängitud ja teemade käsitlemine enda jaoks täpselt paigas, laabub ka koolituspäev. Oleme enne osalejaid kohal, materjalid on ootel, ruum korras. Nüüd saame nautida koolituspäeva – olles 100% nii vaimselt kui füüsiliselt kohal.
Tutvu meie KOOLITUSTEGA!