Blogi
Tammiste blogis jagame personalitöö-, juhtimis- ja suhtlemisalaseid kogemusi ja mõtteid. Praktilisi nõuandeid jagavad nii meie värbamispartnerid kui ka -spetsialistid. Loe meie blogi postitusi!
Värbamine on kui sügisene seenelkäik
Värbamine on kui sügisene seenelkäik – kord on kiired eduelamused, teinekord pikad otsingud üksikute „pärlitega“. Vaatamata protsessi kulule, oled sa millegi võrra alati rikkam ja näed väga värvilist pilti. Ma naudin värbamispartneri töös seda, et see töö rikastab läbi kandidaatide ja klientide kogemuslugude tohutult minu mõttemaailma. Tunnen suurt tänulikkust nende kogemuste eest, mida erinevad inimesed minu ellu toovad, sest tänu neile olen ka mina pidevas arengus.
Äripäev 09.2018 “Vaid väga hästi tehtud töö on tegemist väärt”
Kui minult küsitakse ettevõtte eesmärke, ei suuda ma neid kuidagi numbrites öelda. Mõtlen, et on privileeg teha tööd, mida armastad ja mis on sinu kirg. Eriline privileeg on teha seda koos inimestega, kellega koos töötamisest rõõmu tunned. Kui kogu meeskond paneb töösse nii kire kui ka pühendumise, tulevad kindlasti ka tulemused eurodes.
Palkame vaid kogemustega superinimesi!
Oleme kolleegidega viimasel ajal palju arutanud – millest see tuleb, et klientidele uute töötajate leidmine läheb järjest keerulisemaks. Kas tõesti on põhjus selles, et töö tegijaid ongi vähemaks jäänud? Või…superinimeste otsimine võiks asenduda õigete inimeste arendamisega.
Kas ehitussektoris on lojaalsust?
Tänapäeval ollakse üldiselt lojaalsemad oma karjäärile kui ettevõttele. Kui investeerid oma töötajate arendamisse, investeerid ka meeskonnatunde tekkimisse. Võib juhtuda, et juba sellest piisab, et sa ei pea kulutama aega ja raha uute töötajate värbamisse ega palgaralliga kaasa tormama. Ka siis, kui igapäevane töö käib „objektil“ ning igapäevased inimlikud kontaktid ei toimu mitte ettevõtte kontoris vaid töömaal.
Kiiresti, kuid mitte kiirustades
Uute töötajate valikul saadab edu neid, kes tegutsevad kiiresti, kuid mitte kiirustades. Kindlasti on vaja planeerida aega ettevalmistusse, kandidaatide leidmisse, nendega kohtumisteks ja põhjalikumaks süvenemiseks. Kõike seda tehes meeles pidada – closing on jõudnud müügist värbamisse ja sobiva kandidaadiga tuleb tööleping sõlmida võimalikult kiiresti.
Mõeldes noortele – kuhu edasi?
Gümnaasiumi lõpetajal on vaja mõista, kuidas toime tulla selles maailmas, kus on palju valikuid ja valikuvabadust. Varasemalt sageli kirutud rutiin „kooli-koju-kooli“ võis olla küll tüütu, kuid võttis endalt ära vajaduse ise mõelda, mida oma eluga peale hakata. Noore gümnaasiumilõpetaja suurim väljakutse on muuta oma pühendumist – vaid väga hästi tehtud töö on väärt tegemist. Lihtsam on neil, kes juba koolis õppides soovisid saavutada maksimumi – nad on õppinud pingutama ja tõsiselt tööd tegema.
Milleks mulle täiskasvanu koolitaja kutse?
Kui konverentsil tutvustatakse mind kui „tippkoolitajat“, siis tahan tunda, et see pole reklaamitrikk vaid see vastab ka tõele. Koolitajate turgu aitab väga hästi korrastada riiklik täiskasvanud koolitajate kutse süsteem. Muidugi, kui koolitus algab, ei loe enam paber. Loeb see, mis sünnib sellel koolitusel. Kas koolitaja saab osalejatega kontakti, tekitab usaldust ja oskab teemat veenvalt esitada. Loeb see, et osalejatel õpitust ka kasu on.
Kes on sinu ettevõtte äririsk?
Soovitan juhtidel mõelda oma inimestele ja kaaluda, kas mõni neist võib olla ettevõttele äririskiks. On siis tegemist inimesega, kellele ainuisikuliselt on teada äristrateegiline informatsioon, kes ainukesena valdab võtmekompetentse või on veel midagi, millele äriturvalisusele mõeldes pead tähelepanu pöörama.
Kas leiame alati hea lahenduse?
Mõnede otsuste puhul on teada, et pidime valima kahe halva vahel. Polegi head lahendust – ikka on keegi, kellele otsus ei meeldi või kellele teeb see kahju. Ja on neid, kellele on see väga vajalik. Kui on sellised valikud, kus raha räägib ja argumenteerib, ei tohi silmist lasta olulisemat – kõige tähtsamad on inimesed.
Kuidas töö otsimisel edukas olla?
Uue töö otsimine on põnev teekond, mis paneb end analüüsima, tekitab parajalt pinget ja lisab ellu veidi ärevust. Kui oled valinud õige suuna ja selles ka värbajat veenad, on uus töö sinu!
Miks juhtimiskultuur nii oluline on?
Liidrid ei vastuta tulemuste eest, vaid inimeste eest, kes vastutavad tulemuste eest. Võttes kedagi tööle tema oskuste pärast, töötab ta sinu juures raha pärast. Kuid töötaja, kes usub sama asja, mida sinagi, pühendub tööle südamega. Iga juht peaks oskama öelda – miks ma seda tööd teen, millega ma inimesi sütitan.
Töö disain – loome selgust
Disain on jõudnud kohtadesse, kus varem selle peale ei mõeldud. Näiteks mõeldakse meditsiinis teenuste disainile – pole sugugi nii, et lähed arsti juurde ja saad rohu. Või teine näide – valdade ühinemisega on vaja infoliikumine hoopis uuele tasemele viia. Töö disain on vajalik ka igas äriettevõttes. Ettevõtete äri on pidevas muutumises, allkirjastatud ametijuhendid ei ole piisavalt paindlikud. Iga töötaja loob tegelikult ise oma töö – vastavalt sellele, millised on tema tugevused, kogemused ja oskused.
”Ei” ütlemine on selguse loomine
On inimesi, kellel „ei“ tuleb väga lihtsalt, nii et vahel tahaks küsida – miks mitte „jah“. Ja kui on eitav seisukoht välja öeldud, siis selle juurde ka jäädakse. See on justkui „selgroo“ näitamine. Mõtlen nii, et alati tasub enne seisukoha kuuldavaks tegemist kaaluda erinevaid variante, nende hulgas ka seda, et millistes tingimustes oleks võimalik nõustuda.
Värbamisotsus tehakse lõppkohtumisel
Viimasel ajal räägitakse palju sellest, et värbamine on muutunud järjest keerukamaks, uute töötajate leidmine nõuab nutikust, raamist välja mõtlemist. Oleme nõus – nii see ongi. Seepärast on väga oluline läbi mõelda, kuidas toimuvad lõppkandidaatide kohtumised otsese juhiga. Ilmselt on just tema see, kes lõppvaliku teeb. Meie ettevõtte projektijuhid on alati lõppkohtumistel juures, et olla kindlad värbamisprotsessi sujumises. Tänu sellele näeme erinevat käitumist. Soovime uue aasta algul oma mõtteid ja tähelepanekuid teiega jagada.
Meeskonnakoolitusel ühtset meeskonda luues
Aasta algus on õige hetk mõelda oma meeskonnale – mis on see, mida me juurde vajame? Kas mõni oskus, uus teadmine? Kas mõnele inimesele või kõigile? Koolituse planeerimist alusta alati eesmärgi sõnastamisega. Ja ära oota paarilt koolituspäevalt kõikide probleemide lahendamist. Muutused toimuvad sammhaaval, vahel veelgi aeglasemalt…